دکتر محمدعلی سبحان اللهی در مراسم روز بین‌المللی شدن دانشگاه

 | تاریخ ارسال: 1395/3/10 | 

مراسم روز بین‌المللی شدن دانشگاه خوارزمی  با حضور و سخنرانی دکتر عباس عراقچی معاون بین الملل وزارت امور خارجه، دکتر سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی و بین الملل وزارت علوم، و دکتر عباس صدری رییس آیسکو(سازمان علمی و اموزشی فرهنگی کشور های اسلامی ) روز یکشنبه 9/3/95 در سالن 17 شهریور دانشگاه در تهران برگزار شد.

دکتر محمدعلی سبحان اللهی در باره ی تاریخ جریان ارتباط علمی در کشور اظهار داشت:ما وارث مراکز علمی بزرگی مثل دانشگاه جندی شاپور هستیم که روابط بین الملل را در بحث علمی دنبال می کردند و سیاستی که در این مراکز برای جذب هیئت علمی بوده است برای همه ما روشن است.

وی با تاکید براینکه آموزه های دینی به ما گفته است که علم هر جا باشد برای جستجوی آن تلاش کنیم افزود: علم مرز جغرافیایی نمی شناسد. در چشم انداز کشور ما هم برای توسعه ی علم و تعامل با جهان، دستورهایی آمده است هم چنین در برنامه توسعه پنجم و ششم کشور نیز این موضوع ادامه دارد.

ایشان ادامه داد: پیامد این ارتباطات روشن است و همین طور دولت و آموزش عالی هم سیاست هایشان برای تقویت ارتباطات بین الملل است هر بخش نامه ای که از طرف وزارتخانه علم و تحقیقات می آید بخشی از آن تقویت ارتباطات بین المللی است.

دکتر سبحان اللهی اظهار داشت: رشد تعداد کرسی های بین المللی، افزایش سهم ایران، رشد همایش ها و شرکت های دانش بنیان از موارد مهم برنامه بین المللی شدن دانشگاه هاست و از زمانی که در این مسئولیت خدمت می کنم، توسعه ی برنامه های بین المللی دانشگاه در اولویت قرار گرفته است. هم چنین این توسعه در سند راهبردی دانشگاه با دوازده هدف مد نظر ماست.

وی با اعلام این خبر که در هر معاونت دانشگاه یک کارشناس بین الملل قرار گرفته، اضافه کرد: نقشه ی راه بین المللی شدن دانشگاه خوارزمی تدوین شده که در این نقشه راه تمام فعالیت هایی که باید انجام گیرد تعیین شده است.

ما با جدیت تمام به دنبال توسعه ی فعالیت های بین المللی هستیم و می خواهیم مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی را راه اندازی کنیم.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 4676 بار   |   دفعات چاپ: 546 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر